Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Od přežití k prosperitě: hlavní tipy pro úspěch v podnikání v roce 2021

tristate 0

Vzhledem k zásadnímu narušení běžných obchodních operací a ovlivnění ekonomického růstu po celém světě byl rok 2020 pro mnoho podniků rokem přežití. Nedávná oznámení týkající se potenciální vakcíny poskytují naději na obnovení určitého pocitu normality. Když se však podíváme do roku 2021, existuje také naděje pro ty podniky, které jsou ochotny přijmout změnu.

Přes mnoho obchodních rivalit, které jsem v průběhu let analyzoval pro Obchodní války – od Nike a Adidas po Coca-Colu a Pepsi – jsme viděli řadu trendů oddělujících „vítěze“ od „poražených“. Téměř u každého úspěšného příběhu jsou ústřední volby provedené v rozhodujícím bodě přechodu. S nejistotou a změnami vpřed nebyly poučení z těchto soupeření nikdy relevantnější. Existuje mnoho změn, které mohou podniky v následujících letech přejít od přežití k prosperujícím.

Hledejte nové „vysoké postavení“

Pokud nás Apple a BlackBerry něčemu naučili, pak je to tak, že firmy se nemohou uspokojit se současným stavem; musí hledat zítřejší inovace. Když byl v roce 2007 uveden první iPhone, byl kritizován za to, že nemá klávesnici. Steve Jobs pochopil, že rychlé technologické změny mohou destabilizovat klíčové hráče v tomto odvětví a jeho zaměření na honbu za inovacemi brzy učinilo z BlackBerry dinosaura přes noc. Mohlo by se zdát, že obchod je v tuto chvíli jen o přežití, ale musíte se stále více prosazovat, aby se vám dařilo.

Nezlehčujte roli štěstí a načasování

Bez ohledu na to, jaké podnikové historie by mohly tvrdit, v případě úspěchu firmy je téměř vždy součástí štěstí. Klíčem je chopit se příležitosti. Když Ray Kroc koupil McDonald’s, podnik byl skromně úspěšný. Automobily však změnily životní styl způsobem, který nemohl předvídat, a právě jeho schopnost těžit z těchto změn mu umožnila přeměnit hamburgerovou chatu oblíbenou u teenagerů na „Zlaté oblouky“ – silniční symbol předměstské prosperity.